4.4.14

Postikortteja Etelä-Amerikasta IV




Chiloén kansallispuisto tuntui savannille, ja silti ei yhtään.
Vieraat puut tekivät vihreitä käytäviä poluille ja nyrkinkokoiset kimalaiset törmäilivät toisiinsa.




































Alueella oli kaksi pientä kiemuralenkkiä. Toinen vei rehevään puistikkoon ja toinen suurten keltaisten lupiinimetsien läpi rannalle.

 






























































































Ja voitteko arvata, nähtiin villihevosia!
Juteltiin simpukoille.
Nauroin ravunkuorille ja söin salmiakkia.
Oli avara olo, Atlantin äärellä näki pidemmälle kuin aikoihin.



11 kommenttia:

  1. Minua sykähdytti villihevoset jo kuvassasi, saati sitten jos itse olisi näkemässä!
    Avara olo taatusti. Kaunista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, arvatenkin olin ihan huuli pyöreänä ja melko varma siitä, että tipahdin johonkin toiseen todellisuuteen. Tuo oli hyvä päivä.

      Poista
  2. Villihevosia olen itse nähnyt Nevadassa usein kun pyöräilin vuorilla. Se oli tosi, tosi sykähdyttävää.

    Nuo lupiinit, vau miten hienot!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai Nevadassakin on? Mahtavaa! Toisaalta samoilla leveysasteillahan nuo paikat taitaa suurin piiretin olla, että miksikäs ei. Sinnekin olisi joskus hienoa päästä.

      Poista
  3. Mää en kestä näitä kuvia! Tulee mieleen sanat: Oh my god. Samat sanat tuli mieleen tässä taannoin, kun löysin metsästä yhden asian, jota olin etsinyt pitkään. Menin siitä sen sorttisesti sekaisin, että hoin siellä yksinäni rallienglannilla erittäin suomalaisittain lausuen: OH MY GOD! OH MY GOD!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Matkaseura nauroikin mulle kun otin hepoista tuhat kuvaa, puhuin niistä melkein yhtä monta tuntia ja palasin asiaan vielä useita kertoja. Samoin olin (kuulemma) ihan liian innoissani merestä. Mutku meri!! Jestas!

      Voin kuvitella sut hyvin metsään hokemaan tuota ohmygodia, mua alkoi ihan hymyilyttää :)

      Poista
    2. :-) Mutku meri! Niimpä!

      Ja hei, haastoin sinut mun tontillani, ja on myös sähköpostia.

      Poista
  4. Järjettömän ihania kuvia! Tuo hevoskuva on ihan mielettömän hieno! En nyt kehtaa laittaa tähän paljoa huutomerkkejä..tai ei, kyllä minä nyt vaan laitan: Hieno!!!!! Minä olisin halunnut Chiloen saarelle, mutta siihen ei jäänyt aikaa. Nyt harmittaa. No, ehkä ensi kerralla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja kiitos hevosille!

      Menet Chiloeen sitten ensi kerralla morjestamaan hevoset :) Kannattaa kyllä käydä, mielenkiintoinen ja tosi erilainen kuin muu Chile.

      Poista
  5. Ohh ihania kertomuksia ja kuvia, näissä on jotenkin avara valokin :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!! Mukava kuulla. En muista että hetkeen mikään paikka olisi tuntunut yhtä ilmavalta.

      Poista